- Co zrobić gdy – i dlaczego dziecko gryzie rówieśników?
- Kiedy zacząć wychowywanie dziecka?
- Daj dziecku bekon!
- Jak powstaje ekologiczne jedzenie Hipp dla dzieci?
- Kto potrzebny bardziej, ojciec czy matka?
- Czy istnieje szczepionka na kleszcze dla ludzi?
- Objawy boreliozy: możesz nie wiedzieć, że ją masz.
- Depresja poporodowa: częściej dotyka młodych ojców – badanie [WIDEO]
- 14 lat w 4 minuty: ojciec uwiecznił jak córka rośnie [WIDEO]
- Sobotnie poranki pewnego ojca… przez trzy miesiące [WIDEO]
Reklamy zabawek mówią do dzieci [WIDEO]
To prawda znana każdemu marketerowi z korporacji: dobrze kierować przekaz także do tych, którzy jeszcze nie zarabiają i nie mają do dyspozycji żadnego budżetu. To właściwe przynajmniej z kilku powodów.
Najważniejszy jest taki, że zbliżają się święta. W związku z tym, wielu rodziców ma kłopoty z ustaleniem, co w tym roku sprawi dzieciakom radość. Sugerują więc napisanie listu do Mikołaja, a na ich treść mają wpływ właśnie reklamy emitowane w kanałach oglądanych przez najmłodszych.
Taka reklama zawsze kręci. Ja do dziś pamiętam reklamy kasetowego Atari dostępnego w, bodajże, Baltonie. Fajna muzyka, szczęśliwi rówieśnicy, obietnica wiecznej zabawy. Trudno w taki przekaz nie uwierzyć, z reguły mało krytycznemu, młodemu umysłowi.
Po drugie, reklama taka wychowuje młodego konsumenta na konsumenta wydającego pieniądze w przyszłości. To też jest niebagatelne; ilu z nas bawi się (lub bawiłoby się, gdyby mogło) rzeczami przeznaczonymi dla młodszych grup wiekowych? Ilu „traci czas”, budując makiety dla kolejki elektrycznej, „pomagając” skleić model czy złożyć zestaw klocków?
Redakcja tatapad nie jest przeciwnikiem reklam zabawek; w żadnym wypadku. Reklama jest dźwignią handlu i sprzyja zwiększaniu niknącego ostatnio PKB. Nie jesteśmy jednak przekonani, czy w takiej ilości i formie powinno się na reklamę narażać dzieci. Posłuchajcie tej wypowiedzi ojca – aktora Teatru Narodowego, Arkadiusza Janiczka – i sami oceńcie.
Z reklamami w kinach to faktycznie przesada. Jest bowiem wiadome dla coraz większej liczby oglądających filmy na dużym ekranie, że spóźnienie się o dwadzieścia, a nawet trzydzieści minut na seans pozwoli i tak obejrzeć czołówkę, a uniknąć lawiny naprawdę męczących w swojej obfitości reklam.
Pingback: [WIDEO] 10 sposobów by nauczyć dziecko pieniędzy. | tatapad - tatapad