Jak pomóc dziecku schudnąć? Wystarczy, że zmienisz plan dnia!

3 min.   0   0   Drukuj   Prześlij

Walka z przesadnymi krągłościami może być zadaniem bardzo trudnym, szczególnie, jeśli zabierasz się za to ze złej strony. Nie wystarczy bowiem skupić się na usunięciu z menu pokarmów szkodliwych, glutenów, cukrów i innych słów kluczowych. Także dodanie wysiłku, w postaci sportów ruchowych (szachy i e-sport nie sprzyjają bowiem odchudzaniu) może nie przynieść pożądanych rezultatów.

overwkid2

Zanim zaczniesz zapisywać dziecko na akupunkturę, a swoimi zbyt chaotycznymi działaniami zapewnisz mu na resztę życia niskie poczucie własnej wartości (oraz uczestnictwo w terapiach, także grupowych), zastanów się, czy wina nie leży po twojej stronie. Jak ustalili bowiem pediatrzy z Kanady wraz z ich amerykańskimi kolegami, wielki wpływ na stosunek masy zastanej do masy pożądanej dziecka ma plan dnia – ustalany przez rodziców.

Pisaliśmy już o tym, że telewizja także diecie nie sprzyja (i intelektowi). Ale nawet schowanie pilota do szafy, szafy do sejfu, a sejfu… tam, gdzie raki zimują może nie wpłynąć korzystnie na rozmiary i wagę twoich dzieci. Pomóc może natomiast kilka prostych zasad, których powinieneś od dzisiaj się trzymać.

1. Ogranicz czas spędzany przed telewizorem

Munchies, czyli bezmyślne – i bezwysiłkowe – przekąski do niedawna były domeną osób lubujących się w paleniu zioła. Od dłuższego czasu – a zwłaszcza, odkąd pojawiło się morze kierowanych do dzieci kanałów tematycznych (w tym doskonałe „Pingwiny z Madagaskaru”), chipsy, muffiny, czekoladki, słodzone napoje towarzyszą dziecku przez większą część dnia spędzanego w objęciach X, animowanej muzy. Czas spędzany przed ekranem może także powodować depresję dziecka.

2. Zwiększ liczbę godzin snu

Sen to jedno z najważniejszych zadań w życiu człowieka. Po pierwsze, podczas snu się rośnie. Po drugie, ustalona pora snu ma doskonały wpływ na działanie mózgu – w szczególności na rozwój zdolności poznawczych. Ale to nie wszystko. Sen to także moment, w którym na zmianę wydzielają się rozmaite hormony, odpowiedzialne m.in. za przemianę materii. Dlatego właśnie osoby, które więcej śpią, mają mniej kłopotów z utrzymaniem dobrego wskaźnika Body Mass Index (BMI).

3. Wprowadź wspólne posiłki

Wspólne posiłki to nie tylko okazja do zadawania znienawidzonych przez dzieci pytań („Co w szkole?”, „Kiedy zebranie?”, „Co masz takie czerwone oczy?”, „Masz już dziewczynę/chłopaka?”), ale także okazja do przekazania wskazówek związanych ze zdrowym życia stylem.

Jedząc wspólnie – i rozmawiając, spożywacie w tym samym czasie mniej pokarmu. Efekt jest taki, ze do mózgu zdąży dojść sygnał o najedzeniu (którego droga jest dość długa, a co za tym idzie, z reguły trafia ze sporym opóźnieniem), a co za tym idzie, unikniesz zapychania żołądków nadmiarem substancji smacznych. Im rzadziej będziesz go tankował do pełna, tym mniej będzie się rozciągał: a, jak wiadomo od pokoleń, im mniejszy worek, tym mniej wejdzie weń towaru.

Na następnej stronie: co na ten temat uważa nauka?

Poprzedni1 / 2Następny
Dołącz do nas na Facebooku

Pliniusz

Jestem ojcem 8-letniego syna i 6-letnich bliźniaczek. Bywało ciężko, ale było warto.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

banner
Przeczytaj inne:
Pudełko z otulaczem Tulik
Tulik – antykolkowy otulacz to polski sposób na kolkę.

Ralph Demolka: pierwszy od dawna śmieszny film

Samochód Rodzinny – test tatapad.pl: Renault Espace 2012

Zamknij