Superbohaterowie w walce z rakiem

2 min.   2   0   Drukuj   Prześlij

SuperIV.jpg

Rzadko poddajemy się wzruszeniom, ale te są nieuchronne, gdy patrzymy na małych bohaterów, którzy z uśmiechem na ustach i wiarą w sercu poddają się chemioterapii. Rak, z którym walka dominuje ich życia, to choroba trawiąca nie tylko ciało, ale też czas – bo zmaganie się z nim pochłania sporą część dziecięcego tygodnia.

Dlatego zaciekawieniem, a nawet radością powitaliśmy pomysł, zastosowany przez lekarzy z brazylijskiego szpitala onkologicznego, którzy wspólnie z koncernem filmowym – Warner Bros – postanowili uczynić chemioterapię nieco znośniejszą dla chorych dzieciaków.

Najważniejszym krokiem w zwalczaniu choroby jest wiara, że lekarstwo działa. Aby przekonać do tego najmniejszych, przestraszonych pacjentów, sięgnięto po superbohaterów.

SuperIV-3

Za całość rozwiązania odpowiada koncern reklamowy J. Walter Thompson, który doprowadził do spotkania swoich dwóch klientów: filmowców oraz lekarzy. Dzięki nim powstał superprodukt, spełniający szpitalne rygory, składający się z łatwych do sterylizacji pudełek na kroplówki z chemią oraz książek – komiksów, opowiadających alternatywną historię „Superleku”.

Wynika z niej, że Batman, Superman wraz z innymi bohaterami dziecięcej wyobraźni przechodzili przez dokładnie taką samą chorobę, jak leczone dzieci. Dzięki „Superlekowi” pokonali schorzenie, a ponadto, zyskali niespotykane zdolności, z których na co dzień słyną.

SuperIV-2.jpg

Agencja reklamowa poszła o krok dalej, i przerobiła na odpowiednią modłę także szpitalne pomieszczenia. Zamieniają pokój rozrywkowy, korytarze i drzwi w pomieszczenia, z których korzystają superbohaterowie.

Pielęgniarki i lekarze, pracujący w Centrum Onkologicznym A.C. Camargo w Sao Paulo są zachwyceni rezultatami tego projektu. Potwierdzają, że pokazanie walki z rakiem w tak atrakcyjny dla dzieci sposób sprawia, że mali pacjenci zyskują nowe pokłady wiary we własne siły.

Dołącz do nas na Facebooku

Michał Nazarewicz

Przede wszystkim ojciec. Dziennikarz telewizyjny (m.in. "Teleexpress", "Panorama"), prasowy (m.in. "Profit", "Focus", "Wiedza i Życie") i radiowy. Wielki fan technologii, gier wideo, zdrowego rozsądku, ekonomii i zaangażowanego ojcostwa. Prowadzi warsztaty dla rodziców podczas konferencji i dla ojców w ramach szkół rodzenia. Dzięki temu, oraz własnemu doświadczeniu, zna zmartwienia - i sposoby na nie - młodych rodziców.

Komentarzy: 2

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*