- tatapad - https://tatapad.pl -

Jak pomóc dziecku schudnąć? Wystarczy, że zmienisz plan dnia!

Posted By Pliniusz On 2 października 2013 @ 11:49 In Dziecko,Zdrowie | No Comments

Walka z przesadnymi krągłościami może być zadaniem bardzo trudnym, szczególnie, jeśli zabierasz się za to ze złej strony. Nie wystarczy bowiem skupić się na usunięciu z menu pokarmów szkodliwych, glutenów, cukrów i innych słów kluczowych. Także dodanie wysiłku, w postaci sportów ruchowych (szachy i e-sport nie sprzyjają bowiem odchudzaniu) może nie przynieść pożądanych rezultatów.

overwkid2

Zanim zaczniesz zapisywać dziecko na akupunkturę, a swoimi zbyt chaotycznymi działaniami zapewnisz mu na resztę życia niskie poczucie własnej wartości (oraz uczestnictwo w terapiach, także grupowych), zastanów się, czy wina nie leży po twojej stronie. Jak ustalili bowiem pediatrzy z Kanady wraz z ich amerykańskimi kolegami, wielki wpływ na stosunek masy zastanej do masy pożądanej dziecka ma plan dnia – ustalany przez rodziców.

Pisaliśmy już o tym, że telewizja także diecie nie sprzyja (i intelektowi) [1]. Ale nawet schowanie pilota do szafy, szafy do sejfu, a sejfu… tam, gdzie raki zimują może nie wpłynąć korzystnie na rozmiary i wagę twoich dzieci. Pomóc może natomiast kilka prostych zasad, których powinieneś od dzisiaj się trzymać.

1. Ogranicz czas spędzany przed telewizorem

Munchies, czyli bezmyślne – i bezwysiłkowe – przekąski do niedawna były domeną osób lubujących się w paleniu zioła. Od dłuższego czasu – a zwłaszcza, odkąd pojawiło się morze kierowanych do dzieci kanałów tematycznych (w tym doskonałe „Pingwiny z Madagaskaru”), chipsy, muffiny, czekoladki, słodzone napoje towarzyszą dziecku przez większą część dnia spędzanego w objęciach X, animowanej muzy [1]. Czas spędzany przed ekranem może także powodować depresję dziecka [2].

2. Zwiększ liczbę godzin snu

Sen to jedno z najważniejszych zadań w życiu człowieka. Po pierwsze, podczas snu się rośnie. Po drugie, ustalona pora snu ma doskonały wpływ na działanie mózgu [3] – w szczególności na rozwój zdolności poznawczych. Ale to nie wszystko. Sen to także moment, w którym na zmianę wydzielają się rozmaite hormony, odpowiedzialne m.in. za przemianę materii [4]. Dlatego właśnie osoby, które więcej śpią, mają mniej kłopotów z utrzymaniem dobrego wskaźnika Body Mass Index (BMI).

3. Wprowadź wspólne posiłki

Wspólne posiłki to nie tylko okazja do zadawania znienawidzonych przez dzieci pytań („Co w szkole?”, „Kiedy zebranie?”, „Co masz takie czerwone oczy?”, „Masz już dziewczynę/chłopaka?”), ale także okazja do przekazania wskazówek związanych ze zdrowym życia stylem.

Jedząc wspólnie – i rozmawiając, spożywacie w tym samym czasie mniej pokarmu. Efekt jest taki, ze do mózgu zdąży dojść sygnał o najedzeniu (którego droga jest dość długa, a co za tym idzie, z reguły trafia ze sporym opóźnieniem), a co za tym idzie, unikniesz zapychania żołądków nadmiarem substancji smacznych. Im rzadziej będziesz go tankował do pełna, tym mniej będzie się rozciągał: a, jak wiadomo od pokoleń, im mniejszy worek, tym mniej wejdzie weń towaru.

Na następnej stronie: co na ten temat uważa nauka?

Poprzedni1 / 2Następny [5]

Article printed from tatapad: https://tatapad.pl

URL to article: https://tatapad.pl/zdrowie/jak-pomoc-dziecku-schudnac-wystarczy-ze-zmienisz-plan-dnia/

URLs in this post:

[1] telewizja także diecie nie sprzyja (i intelektowi): http://tatapad.pl/zdrowie/dziecko-a-telewizja-ogladanie/

[2] może także powodować depresję dziecka: http://tatapad.pl/zdrowie/zbyt-wiele-czasu-przed-ekranem-powoduje-depresje-dzieci/

[3] ustalona pora snu ma doskonały wpływ na działanie mózgu: http://tatapad.pl/zdrowie/badanie-ustalona-pora-snu-to-zbawienie-dla-mozgu-dziecka/

[4] wydzielają się rozmaite hormony, odpowiedzialne m.in. za przemianę materii: http://tatapad.pl/zdrowie/5-powodow-przez-ktore-mlody-ojciec-tyje/

[5] Następny: https://tatapad.pl/zdrowie/jak-pomoc-dziecku-schudnac-wystarczy-ze-zmienisz-plan-dnia/2/

Copyright © 2014 tatapad. All rights reserved.